Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2012

Πού κάθονται οι Γοργόνες;


Αποσπάσμα από το « Όλα όσα πραγματικά χρειάζεται να γνωρίζω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο» του Robert Fulghum

Γίγαντες , Μάγοι, και Νάνοι ήταν ένα παιχνίδι που θα παίζαμε. Ήμουνα επιφορτισμένος με την απασχόληση  ογδόντα παιδιών,  μεταξύ επτά και δέκα ετών, ενώ οι γονείς τους απουσίαζαν για τις υποχρεώσεις τους.  Έπρεπε  λοιπόν να διαμορφώσω  ομάδες  παιδιών ώστε να μπορέσουμε να παίξουμε στο χώρο εκδηλώσεων της εκκλησίας

Τους εξήγησα λοιπόν τους κανονισμούς του παιχνιδιού..

Πρόκειται για μια παραλλαγή  του γνωστού παιχνιδιού «Πέτρα, Ψαλίδι Χαρτί» και απαιτεί  σε μια δεδομένη στιγμή να λαμβάνονται συγκεκριμένες αποφάσεις.. Αν και   το συγκεκριμένο αντικείμενο του παιχνιδιού ήταν να κάνουμε θόρυβο και να τρέχουμε πάνω κάτω κυνηγώντας ο ένας τον άλλον μέχρι που κανείς δεν θα ήξερε σε ποιά ομάδα ανήκει  ή ποιός κερδίζει.

Το να οργανώσει κάποιος παιδάκια σε ομάδες σύμφωνα με την προσωπικότητά τους , σε μια κατάμεστη αίθουσα και να εξηγήσει τους κανονισμούς του παιχνιδιού, δεν είναι αστείο πράγμα, αλλά το κάναμε με καλή θέληση και ετοιμαστήκαμε να ξεκινήσουμε το παιχνίδι.

Όταν το παιχνίδι είχε φτάσει στο ζενίθ εγώ φώναξα:

-Πρέπει να αποφασίσετε αμέσως τί είσαστε!! ΓΙΓΑΝΤΑΣ , ΜΑΓΟΣ ή  ΝΑΝΟΣ!!

Ενώ διαμορφώνονταν οι ομάδες με φρενήρη ρυθμό,    ένιωσα κάποιον να με τραβάει από το πατζάκι του παντελονιού μου.
Μια μικρούλα με κοιτούσε και με ρώτησε με μια ανήσυχη φωνούλα:

- Πού στέκονται οι Γοργόνες;
Μεγάλη σιωπή Μιαπολύ μεγάλη σιωπή. 

- Πού στέκονται οι Γοργόνες;-της λέω

- Ναι. Κοιτάχτε , εγώ είμαι μια Γοργόνα.

- Δεν υπάρχουν Γοργόνες.

- Μα εγώ είμαι Μία!

Δεν την ενδιέφερε να είναι Γίγαντας ή Μάγος ή Νάνος.
Γνώριζε ποιό ήταν το «είδος της». Γοργόνα.
Επιπλέον δεν ήταν διατεθημένη να εγκαταληψει το παιχνίδι και να σταθεί στον τοίχο όπως έκαναν οι χαμένοι. Ήθελε να συμμετάσχει στο παιχνίδι μέσα απο την  ομάδα που θα ταίριαζε περισσότερο με τις Γοργόνες
δίχως να απαρνηθεί την αξιοπρέπειά της, ούτε την ταυτότητά της.
 Θεωρούσε δεδομένο ότι υπήρχε κάποια ομάδα όπου θα μπορούσαν να ενταχθούν οι Γοργόνες και ότι εγώ γνώριζα ποιά ήταν αυτή η ομάδα.

Λοιπόν σε ποιά πλευρά κάθονται οι Γοργόνες;

Όλες οι Γοργόνες, όλοι όσοι είναι διαφορετικοί και δεν μπορούμε να τους προσαρμόσουμε στον γενικό κανόνα ,δεν εντάσσονται στις διαθέσημες κατηγορίες;
Απάντησε αυτή την ερώτηση και θα μπορέσεις να χτίσεις ένα σχολείο , ένα έθνος ένα κόσμο ολόκληρο.
Ποιά είναι λοιπόν η απάντησή μου; Κάθε φορά λέω αυτό που ταιρίαζει στην περίπτωση.
- Η Γοργόνα πρέπει να καθίσει εδώ, δίπλα στον Βασιλιά της Θάλασσας – της λέω


 (Ναι, δίπλα από το γελωτοποιό του βασιλιά , σκέφτηκα.)

Θα μείνουμε εκεί επιβλέποντας τα στρατεύματα των Μάγων, των Γιγάντων και των Νάνων καθώς θα τρέχουν ανακατεμένα.
Μια που τό ‘ φερε ο λόγος, δεν είναι αλήθεια ότι δεν υπάρχουν Γοργόνες. Εγώ
προσωπικά γνωρίζω μία τουλάχιστο.

Την έχω κρατήσει από το χέρι. (μτφ.δική μου)

Δεν υπάρχουν σχόλια: