Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2008

Τα προσόντα και η διαδικασία πρόσληψης των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της Ρωσικής, της Ισπανικής και της Τουρκικής γλώσσας στα Γυμνάσι

Από alfavita.gr:
Πρόσληψη ωρομισθίων εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της Ρωσικής,
της Ισπανικής και της Τουρκικής γλώσσας στα Γυμνάσια - Τα προσόντα και η διαδικασία

Με απόφαση του υπουργού Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Τεύχος Β 1743/29-08-2008) καθορίζονται τα προσόντα και η διαδικασία πρόσληψης των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της Ρωσικής, της Ισπανικής και της Τουρκικής γλώσσας στα Γυμνάσια.
α. Για την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος διδασκαλίας της Ρωσικής Γλώσσας στα σχολεία προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που έχουν τα κάτωθι προσόντα:• Πτυχίο Τμήματος Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με ειδίκευση Ρωσική Γλώσσα, Φιλολογία και Πολιτισμό της ημεδαπής ή ισότιμο αντιστοίχου ειδικότητας ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής.
β. Για την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος διδασκαλίας της Ισπανικής Γλώσσας στα σχολεία προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που έχουν τα κάτωθι προσόντα:Πτυχίο Τμήματος Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας ή πτυχίο τμήματος Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας με κατεύθυνση Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή ισότιμο αντιστοίχου ειδικότητας ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής ή πτυχίο προγράμματος σπουδών «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
γ. Για την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος διδασκαλίας της Τουρκικής Γλώσσας στα σχολεία: 4° Γυμνάσιο Ξάνθης, 6° Γυμνάσιο Ξάνθης, 1° Γυμνάσιο Κομοτηνής, 2° Γυμνάσιο Κομοτηνής και 4° Γυμνάσιο Κομοτηνής προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που έχουν τα κάτωθι προσόντα:Πτυχίο Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών με κατεύθυνση Τουρκικών Σπουδών ή Πτυχίο Τμήματος Γλώσσας και Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών με ειδίκευση Τουρκική Γλώσσα, Φιλολογία και Πολιτισμό Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή ισότιμο αντιστοίχου ειδικότητας ομοταγούςιδρύματος της αλλοδαπής.
Η πρόσληψη των ανωτέρω εκπαιδευτικών γίνεται με απόφαση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην έδρα του οποίου ανήκουν ταπιλοτικά σχολεία. Οι αρμόδιες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκδίδουν προσκλήσεις ενδιαφέροντος, κατόπιν των οποίων οι υποψήφιοι υποβάλλουναιτήσεις για την πλήρωση των θέσεων.
Σε κάθε περίπτωση προηγούνται κατά την πρόσληψη οι κάτοχοι διδακτορικού και έπονται οι κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος. Μεταξύ των υποψηφίων ιδίωνπροσόντων λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία κτήσης του βασικού πτυχίου ή η βαθμολογία αυτού σε περίπτωση σύγχρονης λήψης του πτυχίου.
Επισυνάπτεται το ΦΕΚ της ανωτέρω απόφασης: fek_b1743_220908.pdf

"Κρυφτό" ,με τις ξένες γλώσσες.

Οι καθηγητές των Ιταλικών καταγγέλουν ότι στα σχολεία " κρύβουν " την δυνατότητα επιλογής των Ιταλικών ως ξένη γλώσσα. Στο σχετικό άρθρο που υπάρχει στην σελίδα esos http://www.esos.gr/files/articles/5098/KATHIG-ITALIKON.doc γίνεται ακριβώς λόγος για αυτήν την αδικία.

Εμείς βέβαια ως καθηγητές Ισπανικής εύλογα μπορούμε να φανταστούμε τον πόλεμο που έχουμε να αντιμετωπίσουμε με την επιθυμία μας να μπούν και τα Ισπανικά στα σχολεία και από εκεί και περα να αποφασίζουν οι μαθητές με τους γονείς τους τί ακριβώς θέλούν.
Από πείρα θα πώ ότι και με τα Γερμανικά υπήρχε το ίδιο πρόβλημα .

Πριν τρία χρόνια όταν η κόρη μου πήγε στην Α' Γυμνασίου ζητήσαμε να μπεί στο τμήμα των Γερμανικών μιας και ήδη από το Δημοτικό ( ιδιωτικό) είχε ξεκινήσει σαν δευτερη Ξ.Γ τα Γερμανικά.
Επειδή στο σχολείο υπήρχε ένας μικρός αριθμός μαθητών που ζητούσε Γερμανικά έγινε στα παιδάκια μεγάλη προπαγάνδα και "πιεση" 'ωστε να διαλέξουν τα Γαλλικά μέχρι τα Χριστούγεννα . Τώρα που το παιδί δεν τα καταφέρνει με τα Γαλλικά μιας και μέσα στο τμήμα όλα τα παιδάκια πήγαιναν Γαλλικά σε εξωσχολικό κέντρο γλωσσών ,είναι προχωρημένα,  έχουμε μεγάλο πρόβλημα καθόλου βοήθεια.  Μετά τα Χριστούγεννα ήρθε εκπαιδευτικός των Γερμανικών ,αλλά μας ειπαν ότι ήταν αργά για να αλλάξει τμήμα , μιας και στο σχολείο θεωρείται ότι τα παιδιά  δεν γνώριζαν από πριν καμιά άλλη ξένη γλώσσα πλην των Αγγλικών.


Πέρυσι όταν  συνάδελφος της Ισπανικής πήγε σε σχολείο να διδάξει ,γεμάτη υλικό και όρεξη, της έγινε επίπληξη από τους υπόλοιπους ξενόγλωσσους ότι "χαλάει την πιάτσα" .

Καλό θα ήταν ,σαν γονιός μιλάω ,τα παιδιά μας να έχουν την δυνατότητα να επιλέγουν ακόμη και κινέζικα , και να αφήσουμε τους συναγωνισμούς και το κρυφτό με τις γλώσσες .
Αύριο που είναι και η ευρωπαική ημέρα γλώσσων ας την γιορτάσουμε με άνοιγμα στη γλωσσομάθεια μέσα στην Δημόσια εκπαίδευση.

Στην παιδική μου ηλικία  αλληλογραφούσα με ένα κοριτσάκι από Μάλτα , μου είχε κάνει εντύπωση ότι μέσα στο σχολείο μάθαινε εκτός από τα Ματλτεζικα που είναι η επίσημη γλώσσα τους ,  τα αγγλικά, τα γαλλικά ,τα Ιταλικά και αραβικά καθώς επίσεις τότε διδάσκονταν  και δακτυλογραφία μιλάμε για 1983-4. Εικοσι-πέντε χρόνια μετά στην Ελληνική Δημόσια εκπαίδευση βάζουν τους καθηγητές σε μπρα -ντε -φερ για την επικράτηση του "ισχυρότερου "
Στην Μαλτα όπου έχουν περάσει πολλοί κατακτητές, αντί να τους αναθεματίζουν μόνο, μαθαίνουν την γλώσσα τους για να μπορούν να μελετούν την ιστορία τους .


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr
Το «έλα να δεις» γίνεται με την διδασκαλία της Ιταλικής Γλώσσας ως δεύτερης Ξένης Γλώσσας στα Γυμνάσια . Ο Σύλλογος των Καθηγητών Ιταλικής με επιστολής τους προς την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας κατήγγειλαν (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ) πως δεν δόθηκε σε όλους τους μαθητές Γυμνασίων η δυνατότητα να επιλέξουν μέσω του «εντύπου δήλωσης» την γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν ως μάθημα επιλογής.
Αντιθέτως επισημαίνουν οι καθηγητές Ιταλικής σε ορισμένα σχολεία εκπαιδευτικοί προτρέπουν τους μαθητές, ακόμη και αυτούς που ζητάνε να την Ιταλική, να επιλέξουν ως δεύτερη ξένη γλώσσα Γαλλικά ή γερμανικά.
Ο Σύλλογος προαναγγέλει και προσφυγή στη δικαιοσύνη γη αυτή την κατάσταση και καλεί την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας να ενημερώσει τις δευτεροβάθμιες οι οποίες με τη σειρά τους να κάνουν σύσταση στους διευθυντές των γυμνασίων ώστε να διανείμουν σε όλους τους μαθητές έντυπα δήλωσης επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας.

Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2008

Τα ισπανικά στα σχολεία!



http://19dimotiko.blogspot.com/2008/03/blog-post_06.html
Στο 19ο πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου της 26ης Σεπτεμβρίου 2007 αποφασίσαμε ομόφωνα να ενημερώσουμε με επιστολή την Ένωση Γονέων του 7ου Διαμερίσματος, καθώς και όλους τους Συλλόγους Γονέων που υπάγονται σε αυτήν την Ένωση για την επιτακτική ανάγκη να εισαχθούν ως επιλογή των μαθητών τα μαθήματα των ισπανικών και των ιταλικών στα σχολεία, δημοτικά και γυμνάσια.

Παραθέτουμε το προ τριετίας σημείωμα του προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την ανάγκη εισαγωγής δεύτερης ξένης γλώσσας στα σχολεία. Υπενθυμίζουμε ότι η δεύτερη ξένη γλώσσα εισήχθη στα δημοτικά το 2006.Εισαγωγή Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥΗ πρώιμη εκμάθηση δεύτερης ξένης γλώσσας αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της ευρωπαϊκής γλωσσικής πολιτικής, με βασικούς στόχους τη δημιουργική αξιοποίηση της πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας και τη διαμόρφωση ελεύθερα σκεπτόμενων Ευρωπαίων πολιτών.


Στο πλαίσιο αυτό, μία από τις δράσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι το «Πιλοτικό πρόγραμμα εισαγωγής δεύτερης ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», με κύριους στόχους την αναβάθμιση της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, την αποτελεσματικότερη εκμάθηση των ξένων γλωσσών στο Δημόσιο Σχολείο και την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην προσωπική ανάπτυξη του μαθητή, καθώς και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξή του ως μελλοντικού πολίτη. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται κατά τα σχολικά έτη 2005-2006 και 2006-2007 και απευθύνεται σε 15.000 περίπου μαθητές στην Ε΄ και την ΣΤ΄ τάξη 219 Δημοτικών Σχολείων της χώρας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο περιεχόμενο της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας και στις μεθοδολογικές προσεγγίσεις, προκειμένου να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών για το νέο πολιτισμό και τη νέα γλώσσα, ώστε σταδιακά να οδηγηθούν στην κατάκτησή της. Για το λόγο αυτό έχουν συνταχθεί Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών για τη Γαλλική και τη Γερμανική Γλώσσα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχουν δοθεί οδηγίες διδασκαλίας και πραγματοποιούνται επιμορφωτικές διημερίδες, οι οποίες αποσκοπούν στο να δώσουν τη δυνατότητα στους διδάσκοντες να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να προσαρμόζουν τις παιδαγωγικές πρακτικές τους στην ηλικία, στο γνωστικό επίπεδο και στα ενδιαφέροντα των μαθητών τους.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Ομότιμος Καθηγητής του Α.Π.Θ.


Το θέμα που μας απασχόλησε -και θα πρέπει να συνεχίσει να μας απασχολεί- είναι το γιατί η επιλογή αφορά μόνο στα γαλλικά και τα γερμανικά. Αρκεί να υπενθυμίσουμε ότι η Ισπανική είναι γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παράλληλα μιλιέται από περίπου 400 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης. Μέχρι και στις ΗΠΑ είναι γνωστό πως είναι η δεύτερη επίσημη γλώσσα. Είναι η γλώσσα του θερβάντες, του Λόρκα, του Νερούδα, του Μπόρχες. Κι ακόμη, και πρέπει να το πούμε με έμφαση, είναι μια συγκριτικά εύκολη γλώσσα. Δεν χρειάζονται χρόνια και χρόνια για να αποκτήσει κανείς κάποια άνεση σε αυτήν.

Όσο για την Ιταλική, επίσης θεωρούμε πως είναι απαραίτητη η εισαγωγή της.

Η Ιταλία είναι μια χώρα με παραδοσιακές εμπορικές σχέσεις με την Ελλάδα, μια χώρα υποδοχής Ελλήνων φοιτητών και ακόμη μια χώρα όπου άνθησε ο πολιτισμός που δημιούργησε την Αναγέννηση.Ζητούμε με έμφαση την εισαγωγή τεσσάρων γλωσσών προς επιλογή αντί για τις δύο που είναι σήμερα. Ο κόσμος μας αλλάζει, και αλλάζει με πολύ γοργά βήματα. Οι απαιτήσεις μεγαλώνουν και μόνο οι "πολίτες του κόσμου" μπορούν να μας κάνουν να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο. Ζητούμε τη συνδρομή των γονέων σε μια προσπάθεια που και στον πλουραλισμό θα συμβάλλει, και θα δώσει τη θέση που τους αξίζει σε δυο γλώσσες που συνέβαλαν τα μέγιστα στην πολιτιστική πρόοδο της Ευρώπης.


Την αναρτηση αυτή έχει κάνει ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων 19ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας στις 6/3/2008 και φαίνεται ότι δεν είναι το μόνο σχολείο όπου υπάρχει το ενδιαφέρον από γονείς και μαθητές για επιλογή κάποιων άλλων γλωσσων.


Το καλό είναι ότι η Ιταλική ήδη από φέτος μπήκε στα σχολεία σαν δέυτερη γλώσσα επιλογής μετά την ΑγγλικΉ

Πιστέυω ότι όπου να είναι οι σύλλογοι γονέων στα Δημοτικά Γυμνάσια και Λύκεια θα έχουν ήδη λάβει επιστολές ενημέρωσης για την ισπανική γλώσσα .

Καλή χρονιά


Καλή σχολική χρονιά σε όλους τους μαθητές και δασκάλους και στους γονεις Καλή δύναμη με ηρεμία , να σκεφτόμαστε πάντα ότι κι εμεις κάποτε σε αυτή την ηλικία ήμασταν και πολλά πράγματα μας άγχωναν και μς θύμωναν συν τα προσωπικά μας.

Λοιπόν γονείς ας είμαστε φέτος λιγότερο νευρικοί και να προσπαθούμε να καταλάβουμε τους μικρούς ή μεγάλους μαθητές μας.


Παιδιά το σχολείο είναι μια φορά και δεν έχει άλλο , όταν περάσουν τα 18 θα το αποζητάτε.

Καλή χρονιά.

Τετάρτη, 3 Σεπτεμβρίου 2008

Μικρά Ασία - Καισαριανή


Το κέντρο Μικρασιατικού Πολιτισμού του Δήμου Καισαριανης και ο Μικρασιατικός σύλλογος Καισαριανής διοργανώνουν εκδηλώσεις μνήμης - με τον τίτλο -Μικρά Ασία -Καισαριανή 86 χρόνια. Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιούνται από 15-24Σεπτεμβρίου Πεισσότερα στην Ιστοσελίδα του Δήμου Καισαριανής.